En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Älskade barn...

Kategori: Malins Dikter


Min dikt sprids fortfarande ut över internet. Det glädjer mig att okända människor där ute kan ta den till sig och finner någonting i den. Jag tror att i min dikt, och andras, kan man alltid finna någonting som berör en på olika vis. Vi bär alla på våra ryggsäckar fylld med allt vad livet gett oss, och tolkar utifrån detta dikter efter vad vi har upplevt. För det är väl jag, som läsare, som avgör hur jag vill tolka dikten just då?. Det tråkiga är att jag även funnit min dikt hos personer som framställer den som SIN EGEN!!! Detta gör mig riktigt riktigt FÖRBANNAD!!!!! Ångrar också BITTERT att jag lade ut den på nätet, tror ju som vanligt gott om folk. För den kommer ju för alltid att finnas där på nätet, jag kan inte bara knövla ihop den som en bit papper och kasta bort den. Jag tror jag måste sluta surfa på min egen dikt då jag bara blir ledsen när jag läser att vissa gjort om den lite grann eller framställer den som sin. Men ibland tar nyfikenheten över och jag kan inte låta bli. Men andra gånger blir jag GLAD då folk RESPEKTERAR andras alster och åtminstone skriver källa okänd, eller lånat av någon på nätet!  Jag undrar också vart i klån försvann mitt namn som källa efter vägen? Jag hoppas hädanefter att min dikt, som jag och min dotter delar gemensamt, hanteras varsamt och inte skrivs om, eller att människor framställer den som sin egen. För denna dikt är till den person som betyder allt för mig här i livet, min dotter...



Älskade barn.


Ingen handbok om livet jag har att skänka
där det enkelt föreskrivet står.
Hur du bör handla och tänka
men en mammas tankar och råd du får.

Det står i stjärnorna skrivet
ett öde speciellt tillägnat dig.
Det kommer olika vägval i livet
vad som väntar det vet du ej.

Tänk efter på det du säger och gör
vilka konsekvenser ditt handlande får.
Du alltid framåt blicka bör
så ingenting oklart för dig står.

Var bara dig själv och inta ej en roll
du har styrkan att din egen väg vandra.
Man kan inte alltid över livet ha kontroll
att fela är mänskligt älskade Sandra.

Ibland är livet som en ljuvlig dans
och fru fortuna mot dig ler.
Du binder av lycka och kärlek en vacker krans
med tindrande ögon du på mig ser.

En mammas kärlek består av det starkaste band
även när du med hårda ord mig beskjuter.
Jag sträcker då ut en hjälpande hand
och dig med min kärlek omsluter.

Även en mamma har dagar så trista och grå
förlåt om jag ryade, ej lyssnade på vad du sa.
Mitt vackra och kloka barn jag älskar dig så
vara vänner och inte bråka är ju att föredra.

Ibland vill du vara stor så stor och själv
möta vuxenvärlden.
Nästa dag en liten flicka inom dig bor som
önskar sin mamma med på färden.

När allting känns hopplöst och svårt
låt mig få ledsaga dig på rätt spår.
När livet ter sig orättvist och hårt
låt mig få smeka bort din tår.

Du är den dyrbaraste skatt jag har
och släpper försiktigt om dig taget.
På egna vingar iväg du far
lämnar trevande det trygga bohaget.

Vad som än händer finns jag alltid här
aldrig jag dig någonsin sviker.
Varthän livet iväg med dig bär
aldrig jag från din sida viker.

Älskar dig /Mamma SKRIVEN AV MALIN STENBERG!!!!!!!

Kommentarer

  • Angela säger:

    Hej Malin!

    Tack för att du tittade in hos mig.

    Och som sagt är jag en av dom änglamammor som har din underbara och fina dikt tillägnad din dotter.

    Och som du skriver så kändes dina ord så rätt precis som jag hade velat säga dom själv,så jag lånade över den till min minnessida för min avlidna dotter,samtidigt som jag ville förmedla dessa ord till mina andra flickor,livet är så skört man vet aldrig när man förlorar någon det käraste man har fått ge liv till mina (våra) barn den kärleken kan aldrig försvinna...den överlever t.o.m döden..

    Jag sätter mer än gärna ut ditt fullständiga namn om du så vill:)

    Kram Angela mamma till ängeln Sofia

    2009-09-18 | 14:19:35
    Bloggadress: http://www.nogg.se/sofiasaknas
  • Anonym säger:

    HEj! Du har varit på min blogg och skivit om din dikt men Jag fann din dikt på nätet när jag surfade runt men ingen aning om att det var din och att den var nedkortad.. DET e inte JAG som gjort det utan kopierade den på en sida för länge sen och när jag satt och kollade igen min dator så fann jag den och jag tyckte den var så fin att jag la ut den, men men tar bort den från min blogg så blir alla nöjda...

    2011-03-13 | 21:08:54
  • Anonym säger:

    Kram till dig Angela, fast jag tassade ju in till dig & lämnade en där ;)

    Ja, vad ska man säga om slutkommentaren "men men tar bort den från min blogg så blir alla nöjda..." Finns ingen anledning att resa ragg, kram til dig med....

    2011-03-15 | 06:48:10
  • Iréne Glovestam säger:

    Dikten är fantastisk och jag kommer publicera den i min

    Facebook sida med ditt namn under.

    Min dotter har genomgått hemska saker.



    Är det ok ? Mail

    Har du. Lycka till med dina barn

    !!//: en

    Mor


    Svar: Hej....5 år senare! :/ Är på G att starta upp bloggen & läste nu vad du skrivit!! Tack för dina fina ord och visst får du publicera den med mitt namn...det uppskattar jag verkligen :) Hoppas allt...nu några år senare...är bra med din dotter. Stor kram / Malin
    Malin

    2012-06-02 | 18:09:40
  • Anonym säger:

    Klart du får Irene. Tack från en rörd mamma till en annan. =)

    2012-06-13 | 21:31:11

Kommentera inlägget här: