En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

En helt vanlig annorlunda Malin

Kategori: Allmänt

Inledningen på presentationen på min blogg säger egentligen en hel del om vem jag är. För ibland känner jag mig verkligen annorlunda & som en....ja vadå? En bohem, från en annan planet, en konstnärssjäl som ibland gör knasiga & konstiga saker. Som får människor runt omkring mig att skratta, med mig inte åt mig....hoppas jag.  

Jag är en vanlig annorlunda Malin som egentligen inte gillar rutiner & ett inrutat vardagsliv. Spontanitet & plötsliga infall & leva precis här & nu gillar jag bättre. Skjuter gärna upp tråkigheter till senare. "jag ska bara..." som Alfons Åberg sade i boken Raska på Alfons Åberg. Så tänker jag ofta, tyvärr

  

Men man behöver faktiskt rutiner & struktur i sin vardag, ibland. Det gör vissa saker i livet lite enklare. Som att alltid lägga bilnyckeln på samma ställe. Eller planera dagen så saker blir gjorda. Klart jag får saker gjorda, men helst på mitt sätt & i min ordning.

Jag bubblar & babblar & vimsar & tramsar omkring. Tankspridd är jag också. Men det finns en djup sida hos mig, det finns faktiskt ett djup. En lyssnare & omhändertagande person. Någon som bryr sig om & alltid ger människor en andra, tredje ja också fjärde chans. På gott & på ont.

Jag har i princip varit gräsänka hela vintern då sambon jobbat i Kina. Jag pluggar på heltid, har skött hem, barn & jobbat extra. Jag har fixat & donat & fått lösa praktiska problem på egen hand. Detta har varit väldigt utvecklande & stärkande för mig. Jag kan så mycket, om jag vill. Har rent gett mig själv en klapp på axeln. Vad bra du är Malin! Nu kan man tro att jag varit totalt handlingsförlamad då sambon varit hemma, NEJ! Men det är ingen annan än jag som genomgått denna resa & förstår hur den förändrat mig, lite grann. 

Om två dagar kommer så äntligen kärleken hem....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: