En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Djupa tankar & funderingar...

Kategori: Allmänt

Vad händer efter döden?

Jag är inte kristen eller har en tro av något slag. Men jag vill gärna tro att mitt liv fortsätter någon annanstans, i en annan värld när min tid är kommen. Vi har alla olika tankar om vad som händer efter döden. En del människor tror att vi dör, sedan är allt svart och ingenting mer med det. I olika religioner och kulturer tror man på återuppfödelse eller att vi kommer till paradiset. Jag tror på att vi alla har en skyddsängel. Fast egentligen, det är ju en sorts tro. Jag har nog en tro i alla fall? Jag är både rädd och inte rädd för döden. Vissa dagar känns det stort och obehagligt att allting en dag bara ska bli svart. Det är en gemensam händelse som hela jordens befolkning har gemensamt, vi ska alla dö.

Andra dagar känns döden inte så skrämmande. Då kan jag fundera  på vad som kommer att hända när jag tagit mitt sista andetag, då hjärtat slagit sitt sista slag. Vart hamnar jag då? Logiskt tänkt multnar jag bort, men egentligen lever jag ju på så sätt vidare genom ett kretslopp. Jag hoppas att när min tid är kommen, så går det fort och smärtfritt. Det är nog allas önskan. Men nu är det så att jag väldigt sällan tänker på döden. Jag tror inte att det är hälsosamt. För mig faller det naturligt att det finns ett annat liv efter döden. Det kan inte, får inte och kommer inte bara att ta slut. Vi kan helt enkelt inte försvinna. Tänk på alla våra minnen, tankar, känslor, familjer och alla relationer vi byggt upp. Ska det verkligen en dag bara utplånas till ingen nytta? Det tror inte jag...

 

Håll om mig…
Det enda jag förstår just nu
är din kroppsvärme

Orden du säger hör
jag, men meningarna går sönder

och jag uppfattar inte innehållet.
Men jag förstår när du stryker med handen
över mitt hår och låter mitt huvud
vila i ditt knä.

av Caroline Krook

Det var en djupdykning så här på kvällskvisten. Nu är det dags för en djupdykning i sängen...gonatt

Malin

 

  

    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: