En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

MÅNDAG 22:12

Kategori:

Mhä..."nu blommar löken". Hur i klån är detta möjligt??? Blom-mördaren Malin, helt utan gröna fingrar & totalt ointresserad av blommor lyckades med bedriften att få denna stackars Pelargon att blomma. Den stackars kraken har ju knappt fått vatten eller näring. Hur ska jag NU lyckas hålla dessa sköra tappra blommor vid liv??? Tack för det, blomskrälle! ;)
 

Ett litet citat jag tycker om...
 
"Dansa som om ingen såg dig,
sjung som om ingen hörde dig
och lev varje dag som om den vore din sista."
 
 
Fotade denna söta lilla mugg att förvara tesilen i. Jag tänkte, men den kan jag väl ändå pyssla ihop själv? Av cernitlera? Hm...får fundera på saken.
 
 
 
Dottern tyckte att jag kunde pyssla & måla denna tavla till henne. Jomenvisst, skulle inte tro det? Eller? Jag kollade då i alla fall noga hur den var gjord & vilket trä det var. Och att texta tycker jag är väldans roligt.
 
 
 
Var på gymmet ikväll. Misstänker att jag kommer ha träningsvärk i morgon. På tal om träning. Dottern har utmanat mig (oss) att vara med på 30 Day Squat Challenge. En massa jädrans benböj som tydligen ska göra underverk för rumpestumpan. Verkar vara en utmaning som finns lite här & där på nätet & på Facebook. Men en utmaning kan ju vara roligt, & så tycker jag om att träna. 1 maj startar vi. För skojs skull tar vi före/efter foton. Men si de kommer jag inte att lägga ut på bloggen min... ;)
 
 
Fann instruktioner på nätet
 
How to Do a Squat
 
"Frihet är att vakna trött klockan sju på morgonen bara för att upptäcka att det är lördag så att man kan dra täcket över huvudet & somna om"
Åsa Söderström 
 
Bye Bye Malin...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: