En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Min blogg förändras!

Kategori: Allmänt

Nu har jag bestämt mig för vad jag ska göra med denna blogg.

Efter en hel del funderingar/insikter och diskussioner har jag kommit fram till att jag ska sluta skriva "privata saker", dvs om mig, mitt liv, min familj och olika situationer/händelser. Jag upplever att jag ibland inte riktigt märker vart gränser för privat går i skrivandets stund. Ibland glömmer jag även bort hur många människor som faktiskt kan läsa mina ord och tankar OCH vilka konsekvenser detta skrivande faktiskt kan få i framtiden. Det är nog få bloggare som lägger större vikt vid detta, och vräker ur sig alltför många intima och privata grejer. Men nu är detta deras huvudvärk, inte min. Och detta är mitt eget beslut, ingen annans.

Detta skrivande i bloggen har omedvetet förvandlats till min egen privata dagbok, eller som ett brev till en vän, och det känns inte bra. Jag ifrågasätter även mig själv VAD har jag för behov av att skriva om så många olika saker ur mitt liv?!? VARFÖR vill jag synas här? VAD vill jag fylla mitt liv med? Mina kära vänner som läser här kan jag prata med via telefon, Skype ;) mail, eller faktiskt skicka ett handskrivet brev till =) Det sistnämnda får man numera så sällan. Och nu har jag ju återfunnit lusten att skapa och tillverkar även egna vykort, klart det vore roligt att skicka de! Jag har heller inget behov av att vilt främmande människor tar del av mitt liv, mina tankar eller åsikter. Visst, vänner tycker att jag inte varit utlämnande eller personlig. Men det är jag i och med att jag skriver om min vardag/olika händelser/små problem etc, eller lägger ut bilder på mig och min familj. Hur mycket man än försöker "försvara" sig själv att så är inte fallet, så är det personligt! Så om bloggen tillfälligt krymper så beror det på att jag håller på att ta bort ALLA mina inlägg.

Istället för att grunna så mycket hit och dit har jag beslutat att förvandla den till någonting helt annat, (vilket var min ursprungstanke) En PYSSELKONSTNÄRSBLOGG! Jag kommer endast att lägga in foton på min alster, andras dikter, bilder på konst, eventuellt recept och smått och gott. Det är det jag i första hand vill visa, min konstnärliga sida. =) Drömmen har ju ALLTID varit att få enbart ägna sig åt konst och annat pyssel, en egen liten atelje där jag får sälja mina saker...drömmar ska man ha! ;)

TAck och hej Leverpastej // MAlin


Kommentarer


Kommentera inlägget här: