En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Låt mig...

Kategori: Andras dikter

Låt mig få vara en trotsig tonåring, jag kommer att bli vuxen.
Låt mig få skrika och springa min väg, jag kommer alltid att återvända.
Låt mig hitta min egen väg, jag kommer ju ändå att söka.
Låt mig snubbla, jag kommer att resa mig.
Låt mig få deppa och vara slut, jag kommer att bli glad igen.
Låt mig hitta ett eget liv, jag kommer ändå att lämna er snart.
Låt mig få ha hemligheter, jag kommer att berätta dem sedan.
Låt mig inte bli sårad, jag litar ju på er.
Låt mig få prata när jag behöver, jag klarar inte det här själv.
Låt mig få gå när jag är redo, men släpp mig inte helt.
Låt mig gå, komma igen och vara liten när jag inte vill vara stor.

Dikt av Katarina Pierre

Denna dikt fanns tyvärr i lite olika varianter, så jag tog denna där diktarens namn i alla fall fanns med. Jag hoppas detta är originalet. Jag tycker så mycket om denna dikt och jag kan ta den till mig då jag själv är tonårsförälder. Dikten säger så otroligt mycket...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: