En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

specialpedagogik

Kategori: Pluggandet

Trodde jag var klar med alla teman...men sitter nu och pillar, fixar och korrigerar till bristningsgränsen. Får jag ett G kommer jag att hoppa jämfota av lycka. För detta är en av de svårare kurser jag läst och samtidigt mycket intressant. Ett axplock ur studieguiden:

  • Granskning av styrdokumenten och vad jag identifierat som det ansvar som lärare har i specialpedagogiska frågor

 

  • Specialpedagogikens historiska framväxt och vilka konsekvenser olika synsätt på funktionsnedsättningar kan få för förväntingar på och utformningen av specialpedagogiska insatser i dagens samhälle

 

  • Reflektioner vilka synsätt som kan ha påverkat hur jag ser på min roll och ansvar när det gäller barn/ungdomar med funktionsnedsättningar som betraktas som behov av särskilt stöd

 

  • Gestalta ett åtgärdsprogram

 

  • Analys av hur specialpedagogiska frågor behandlas i likabehandlingsplaner och åtgärdsprogram

Nu måste jag ta en paus för jag har fastnat i åtgärdsprogrammet och kommer ingen vart....


Är inte uttråkad...men väldigt trött just nu på att skriva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: