En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

skoltrött...till och från

Kategori: Pluggandet

Har ju suttit sedan 2006 i skolbänken. Slet först två år på Komvux för att plugga in en massa ämnen så jag kunde söka till lärarutbildningen, och gjorde även högskoleprovet. Nu har jag bar 1,5 år kvar så blir jag färdigutbildad förskollärare...hmmm...om jag inte räknar med den sista terminen för att bli lärare i grundskolans tidigare år.

Så, två år till är den den bistra sanningen. Sammanlagt blir det 6,5 år plugg!!! Men nu har jag inte räknat med att jag vill utbilda mig till specialpedagog, där blir det 1,5 år extra...sååå 8 ÅRS PLUGGANDE!!!! Jisses amalia! Men innan denna vidareutbildning till specialpedagog måste jag först arbeta 3 år som lärare. Orkar inte ens tänka så långt in i framtiden, vill bara att dessa år ska svischa förbi i ett nafs. Jag vill vara klar....NU!!! Det är ta mig tusan inte en dans på rosor alla dagar att plugga på universitet. Utbildningen i sig är ganska tuff & även ekonomiskt känns det att man lever på bidrag & lån.

   Vissa dagar är det lite små tungt med allt plugg...

Men andra dagar (oftast) är det väldigt roligt, kreativt, spännande & skitkul att plugga! Jag invensterar ju i min egen framtid, att ha en utbildning att luta mig tillbaka mot känns ganska tryggt...hoppas jag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: