En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

En sockerråttas bekännelse

Kategori: Allmänt


Jag följer Anna Skippers program "Du är vad du äter" & såg programmet där fokus låg på sockerberoende. Då jag pluggat klart & får mig ett jobb vill jag OMEDELBUMS åka till: Inspirationsresor Skipper Weight and Wellness Academy i Turkiet!!! http://www.annaskipper.se/Filer/sockerberoende/SWWA2011.pdf

Eller bara överhuvudtaget få fara till Turkiet på en av hennes matlagningskurser/hälsoresor, vilken dröm! Jag tycker Anna skipper är en klok & inspirerande kvinna. Så full av enerig att det i princip smittar av sig genom tv-rutan.

Jag har beställt "Miniguide Sockerskolan"

Finns på: http://www.skippersmart.se/start/produkter/produkt?id=32

Med den lilla tvåsidiga lathunden i kontokortsformat som du kan ha i plånboken kan du enkelt lära dig hur du sockersanerar din kost. På kortet finner du alla sockerkällor som finns dolda i maten du köper. Det finns en mängd naturliga sockerarter och sockertillsaters i maten du handlar idag. Är du sockerberoende eller vill hålla koll på din sockerkonsumtion är detta ett bra och enkelt hjälpmedel.

Kan verkligen rekommendera hennes hemsida http://www.annaskipper.se/start.html Där får man massor av bra tips & ideér, goda recept etc. Jag har bla testat att baka ett av hennes nyttiga bröd. Finns här i min blogg. Super god & mycket enkel att göra.

Funderar även på att köpa denna,  "Drinkboken"


 Börja dagen med en härlig morgondrink. Bästa sättet att börja dagen på, säger Anna Skipper. 

Anna Skippers Morgondrinkar är en härlig och inspirerande bok på 54 sidor. Fylld av goda och inspirerande morgondrinkar. Anna vill med boken ge oss kunskap som leder till ett rikare och hälsosammare liv. Morgondrinkarna är därför uppiggande, renande, stärkande eller viktbalanserande. I boken finner du även bra och konkreta råd och tips från Anna.

....min bekännelse om socker kommer en annan dag. Dags att öva på lite låtar inför träningen med bandet. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: