En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

VAD?

Kategori: Pluggandet

Vaknade kl 06:00 i morse, pigg, glad & utvilad....hur är detta möjligt??? Inträffar inte ofta kan jag lova. Startade morgonen med en 40 minuters promenad, duschade, snörde på en tvättmaskin & började sedan plugga. Läste klart 2 böcker idag & förde även löpande anteckningar...Ja inte direkt anteckningar. Skrev upp sidnumret med en liten notis & grönmarkerade det jag fann intressant i texten, ett eget litet system.

Vi ska även fokusera på sex olika begrepp, även där skrev jag upp sidnummer & gulmarkerade begreppen i texten. Överambitiöst? Kanske? Men för min egen skull, lärande. Det är nog första gången på länge som jag inte skumläser. Jag läser verkligen sida för sida, ord för ord. Det är för det första intressant & så har motivationen & lusten för att plugga kommit tillbaka. Har varit väldigt skoltrött sista tiden. Så det känns verkligen peppande & roligt just nu.

Måste bara skriva att det faktiskt var ganska härligt att ta en promenad så tidigt. Vackert att se solen gå upp & notera hur samhället långsamt vaknade till liv. En bra start på dagen. Resulterade ju även i flitigt pluggande =) Hann även påbörja den tredje boken idag, så den kommer jag att ha läst ut i morgon. Så skönt! Läsande av dessa tre böcker hör till en gruppuppgift, så nu kan jag lägga det åt sidan tills vi ska arbeta med den. 

Efter detta skall jag hugga tag i nästa uppgift som är en individuell förberedelse inför föreläsning Dans & Genus. Ska läsa Dans i skolan - om genus, kropp & uttryck samt Maskulinitet på schemat - pojkar, flickor & könsskapande i förskola & skola. Mitt mål är att göra detta klart innan påsk, så jag kanske får lite ledigt.

Dags att knoppa, känns att jag klev upp tidigt idag...Gonatt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: