En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Otroligt god vitkålssallad till fisk

Kategori: Sallader

Denna sallad gör jag nästan jämd då vi äter fisk, den är så mumsig & enkel att göra.

Ingredienser
400g vitkål
1 paprika (orange)
1 äpple
2 msk hackad lök
0,5 dl persilja
2 dl lätt creme fraiche
2 msk vitvinsvinäger
1 krm salt
1 msk socker
lite svartpeppar

 

1. Hacka paprika, vitkål (brukar strimla den), äpple, lök och persilja.

2. Blanda creme fraiche, vitvinsvinäger, salt, socker och svartpeppar.

Blanda nu ihop 1 och 2 Ställ in i kylen ett dygn innan servering.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: