En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

VFU...sista dan

Kategori: Pluggandet

Jag älskar att läsa med och tillsammans med barn. Efter 5 veckors praktik i årskurs 2 så var det dags att säga hejdå till barn & mentor. Avslutade så klart med en saga "Raketresan" som finns i läroboken "Försök med teknik" av Almqvist & Wiksell. Rekommenderar den VARMT!!! Eleverna arbetar just nu med stjärnor & planeter, så då tyckte jag denna berättelse passade bra. I Raketresan får barnen en magisk universumskula. Så klart ska "mina" elever få en också. Sagt & gjort, satt & pysslade & knåpade en kväll...
 
Gjorde en egen framsida
 
Och tillverkade egna universumskulor. Min mentor tipsade mig om det, istället för att köpa kulor. Bra idé, jag gillar ju att pyssla =)
 
Och vilken överraskning. Jag (och min kurskompis) fick varsin present av vår mentor. Så himla fin gest!! Kan man bli annat än glad & varm i hjärteroten
Te & choklad & mys &....
 
Berättelsen gick hem hos eleverna & den magiska universumskulan togs emot med glädje!!! Alltid trist att säga hejdå & jag kommer att sakna denna härliga klass. På måndag återvänder jag tillbaka till mitt jobb. SAKNAR ju mina förskolebarn som ATTAN & kollegor. Så det blir kul!
 
Ha de gott/ Malin
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: