En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Konstnärssjäl ♥

Kategori: Malins alster

Fann några gamla skisset jag gjort. Inte i världsklass, men övning ger färdighet ;-) Kliar i fingrarna att börja måla igen. Att få vara kreativ & skapa. Bilden på den halvfärdiga kyrkan minns jag att jag satt ute på gräsmattan & skissade på. Det var i Tyskland. Den blev av någon anledning tydligen inte klar?
 
 

Morgon

När morgonens sol genom rutan smyger, glad och försiktig, likt ett barn, som vill överraska tidigt, tidigt, en festlig dag – då sträcker jag full av växande jubel Öppna famnen mot stundande dag – ty dagen är du och ljuset är du, solen är du, och våren är du, och hela det vackra, vackra, väntande livet är du!

Av Karin Boye (1900-1941)


Carpe Diem - Malin
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: