En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Leendet är det kortaste avståndet mellan två människor.

Kategori:

Har snart under 2-3 veckors tid vaknat runt 5-6 snåret, hur galet som helst! Jag är pigg som en mört, men mitt på dan trött som skrutt. Och inte kan jag sova ordentligt på nätterna, snurrar runt som en elvisp & ligger & funderar. Kan säga att det inte är en bra kombination....somna sent & sova dåligt & så uppe före tuppen. Det kanske bara är ngt övergåender?!? Våren??? Tror jag ska börja ta mig en morgonprommis, varför inte?
 
Nostalgi....drack varm choklad ur en sådan kopp hos mormor då jag var liten. Älskar dessa "mormorskoppar" som jag samlar på, samt porslin.
 
I morgon blir det rep med bandet...SKOJ!!! Mindre skoj att jag inte haft ngn tid ÖVERHUVUDTAGET att repa hemma...gha! Och i sommar blir det en spelning, tjoho...mer info om det kommer senare.
Ett kort jag pysslat....snart, snart ska jag väl få tid med sånt?
 
Tänkvärd dikt som avslut....gonatt världen
Malin
 

   Att vara stark
  Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta att alltid kunna
  Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest
  Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas
  Att vara stark är att se livet som det är att acceptera dess kraft att ta del av den
  Att falla till botten, slå sig hårt och alltid komma igen
  Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast
  Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit

Marie Fredriksson Anthony

Kommentarer


Kommentera inlägget här: