En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Om du ser en vän utan ett leende, ge så ett av dina.

Kategori: Malins Dikter

Känner mig modig som lägger ut en dikt jag skrev för många herrans år sedan. Med detta menar jag att jag hoppas att den inte sprids så källan till den försvinner, dvs jag. Så skedde ju med en dikt jag skrev. Har inte dikten nedan i pappersformat längre. Den brann ju upp tillsammans med mitt hus 1999. Finns bara kvar i huvudet, tror den gick ungefär så här...
 
Våra ögon 
Vad jag önskade att du kunde se dig själv genom mina ögon, så kanske du förstår dig själv.
Vad jag önskade att jag kunde se mig själv genom dina ögon, så kanske jag förstår mig själv.
Vad jag önskade att vi kunde se tillsammans, så kanske vi förstår varandra.
Av: Malin Stenberg
 
Många dikter som jag skrivit cirkulerar runt i huvudet just nu. Pö om pö försöker jag komma ihåg dem & skriva ner dem. Inte helt lätt efter så många år. En dikt finns någonstans i Norge, en norrman ville musiksätta den. Undra vad som hände med den? Jag fick ju höra melodin, det lät vackert. Den hette, eller heter menar jag "Varje gång".  Jag skickade ju även in många dikter till Piteå Tidningen, "Dagens Dikt". Undrar om de finns arkiverade?
 
Gonatt - Malin
 
 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: