En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Söndagkväll

Kategori: Allmänt

Lyssnar just nu på Ralf gyllenhammar - Bed on Fire. Kan inte få nog av den.
 
I try to sleep
In a bed on fire
A change must come
No matter how
There’s no return
Ashes to ashes
Dust to dust
But everything will burn
 
Sången ger mig gåshud, & hans röst. Ibland fastnar jag för texten i en låt. Vissa texter "talar" till en. Texter som berör, som jag kan ta mig till och relatera till.
 
Nedan en härlig låt. Tänker på min dotter. Little mix - Wings.
 
Mamma told me not to waste my life
She said spread your wings my little butterfly
Don't let what they say keep you up at night
And they can't detain you
'Cos wings are made to fly
And we don't let nobody bring us down
No matter what you say it won't hurt me
Don't matter if I fall from the sky
These wings are made to fly
 
Idag har jag hunnit med både morgonpromenad, städat, softat & tränat Afro Power Dance. Det sistnämnda är som ett lyckopiller. Jag blir så glad i hela kroppen. Det är kul att dansa. Önskade bara jag kunde dansa Foxtrot. Men nu har jag ju fått en snabbkurs av en väninna. ;) Hur i klån det nu är möjligt att misslyckas med att inte hänga med då man dansar runt med någon?!? Fråga min sambo, stackarn. Jag trampar runt på hans fötter & är stel som en pinne. Går han åt höger sticker jag till vänster. Snurrar han runt tappar jag fotfästet. Oj vad han måste älska mig, som inte nobbar mig då jag vill dansa då vi är ute ;) Jag gillar ju Zumba, Afrikansk dans & att allmänt sprätta runt på dansgolvet. Men då det kommer till pardans...ojojoj!  Jag brukar normalt hålla mig undan från dansgolv. Men jag nobbar aldrig om jag blir uppbjuden. Varnar bara att det kan sluta hur som helst. Men nu är jag taggad & redo att svänga runt på Valborgsmässoafton på Malåborg. Så SE UPP där ute...HÄR kommer JAG "Dancing Queen"
 
You can dance, you can jive, having the time of your life See that girl, watch that scene, diggin' the dancing queen...
 
Sov gott, Malin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: