En helt vanlig annorlunda Malin

Denna blogg är i första hand till för att visa upp mina tillverkade alster som ex decoupage. Även recept, dikter, kläder och inredningsdrömmar slinker med. Jag kommer även att lägga ut foton jag tagit. Och snälla, respektera att mina dikter & foton är just mina. Ange källan om ni tycker om de & vill fara vidare med dem, tack på förhand =)

Tacobiffar

Kategori: Vad blir det till middag?

Snabb, enkel och god fredagsmiddag jag gjorde en gång till vår familj på 4 personer. Det blev tacobiff med pommes. Ville helst ha klyftpotatis, men hade inget hemma. Och det fanns ingen tid över för att göra egna.

Jag snörde ihop, på en höft... & det som fanns till buds ;)
800 g köttfärs (vad jag hade hemma)
2 påsar taco kryddmix och en pjött
1 ägg
Några matskedar tacosås.
Ströbröd och vatten (struntade i att låta det svälla, hade inte tid)

Gör så här
Blanda köttfärsen med resten av ingridienserna och forma till biffar. Stek i olja, eller vad du själv föredrar. Servera gärna med klyftpotatis, sallad och tacosås eller guacamole. Eller någonting annat gott. Kanke lite nachoschips? En kall öl passar säkert utmärkt...

Tips
Linda in biffarna i ost (eller strö riven ost över) och grilla de i ugnen

Smaklig måltid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: